duminică, august 19, 2007

Stufstock 5

Privesc cu deosebită încăntare (la TV, da şi?) evenimentul numărul 1 al acestui week-end în România. Şi cu deosebită încântare observ publicul. Plătitor de bilete, în Vama Veche. Tineri. 15, 18, 22, 30 amestecaţi rezonând la unison la ritmurile de pe scenă. I-am văzut şi eu, în aceste seri, pe Timpuri Noi şi pe Mireca Baniciu. M-am simţit oarecum straniu văzând publicul (majoritar sub vârsta mea, cu mult) cântând alături de Artanu Mistreţul Galben. Pai cum, că astea erau melodii din alt veac, zic eu. Eu cumpăram casetele astea acum 10 ani. Ei ce făceau atunci? Şi apropo, parca la Ada Milea în primul an de Stuf nu erau bilete (da ştiu nici sonorizarea nu era grozavă ...).

Cu puţine excepţii, deja piaţa muzicală (de calitate îmi permit s-o spun) trăieşte din amintiri (poate şi de aia moartea lui Pittiş a avut aşa un ecou). Fără a fi un mare amator şi un bun cunoscător al pieţii româneşti de muzică tânără, pot totuşi să afirm asta.

Şi ca să mă întorc la Stufstock, mă-ntreb oare câţi din cei de acum din publicul Stufstock-ului au fost prezenţi şi la prima ediţie? Câţi s-au pierdut pe drum? Câţi au rămas pe metereze? Ce a fost prima ediţie a festivalului şi cât din mesajul ei s-a păstrat până acum? Pentru ce-au venit oare toţi acei spectatori? Muzica?

Mi-aduc aminte de sloganul primului Stufstock "Salvaţi Vama Veche". De criticile aduse lui Mircea Toma şi asociaţiei Salvaţi Vama Veche. Şi celoralţi alături de care erau ei. Se spunea/spune că ei ar fi distrus şi ultima urmă de decenţă din Vamă. Nu sunt un cunoscător al Vamei din anii ei de glorie. Am văzut Vama în ultimii ani. Cea mai mare parte a informaţiei despre ceea ce este/a fost Vama o am de la alţii (ex: bloguri).

Au trecut 5 ani de la o iniţiativă (bună, rea...) sau de iniţiativă cum vreţi să-i spuneţi fiecare. Tu, ce-ai făcut în ultimii 5 ani? Eşti mândru de tot/toate? Ai regrete? Puteai să faci lucrurile mai bune?

Stufstock-ul ar trebui să reprezinte ceva în programul muzical anual al României. Ce?

PS: Eu de fapt am plecat de la aşa ceva ...



Câtă atenţie din partea TVR pentru ai săi privitori de pâna/de/peste 12 ani ....