joi, octombrie 11, 2007

Discriminare humanum est

Găsesc la Dragoş, clipul acesta:



Şi mă uit. Şi mă mai uit o dată. Şi tot nu înţeleg. Adică Guvernul României îmi recomandă mie să îi cunosc pe concetăţenii noştri rromi înainte să-i judec. Adică cum?
Eu îi întâlnesc zilnic când merg pe stradă, în autobuz, în trafic, la semafor sau prin parcuri şi nu-i cunosc? Corect! Nu-i cunosc personal (decât pe foarte puţini dintre ei) dar nici nu simt dorinţa de a o face. Dar nici nu simt dorinţa de a-mi cumpăra nu ştiu ce maşină (franceză) nouă şi frumoasă. Ar trebui Guvernul României să-mi recomande să o cumpăr? Sau chiar o face? :)))

Îmi sunt cunoscute faptele lor, mirosul lor, atitudinea lor şi tot ceea ce văd în fiecare zi îmi "lărgeşte orizontul" cu privire la ei. De fapt, cred că există o mare problemă în a identifica de fapt pe cei la care se face referire în acest clip.

Avem o etnie. Rromă. Cine face parte din ea? Senatorul Mădălin Voicu, maestrul Johny Răducanu, jovialul Rică Răducanu etc. Şi mai cine? Cerşătorul de la colţul străzii, cel ce se ocupă cu vizitarea zilnică a ghenelor şi pubelelor din spatele blocurior noastre, cel din colţul străzii care-ţi oferă 3 la zece mii, florăreasa din piaţă de la care cumpăr flori de 15 ani etc. Şi mai cine? Păi ar mai fi bandele de recuperatori, cei care fac trafic de carne vie peste hotare, violatorii, hoţii de buzunare sau telefoane mobile etc. Şi mai cine? Rudarii, zlătarii, ursarii lingurarii, aurarii etc. Şi alţii, şi alţii muţi alţii...

Acum, oare clipul de mai sus la cine se referă? Cu siguranţă nu la primii, poate la nici la următorii cu siguranţă nu la a treia categorie :) poate la ultimii? Dar, it's okay no problem, avem bani de la Phare, trebuie să facem şi noi ceva cu ei să dăm bine la UE.

Dar eu tare sunt curios cum ar arăta un astfel de clip făcut de către Guvernul Italian referitor la cetăţenii români de pe teritoriul Italiei. Ce culoare ar avea un asemena clip?

PS: voiam încă de ieri să scriu un post despre asta mai ales dupa ce l-am citit pe Zoso.