duminică, martie 16, 2008

Presa libera



Alexandru Andries - Presa libera

Zece ziarişti pe spinarea mea se-mbogăţesc:
Scot zece ziare şi eu le cumpăr şi le citesc.
Unul s-a-ncurcat într-un articol cu prea mulţi morţi şi prea puţini terorişti,
Asa că din prima au rămas doar nouă ziarişti;

Nouă ziarişti, nici unul nu se lasă,
Îmi fură din timpul de lucru, îmi fură ora de masă.
Unul, luat de val, dă mult prea tare în comunişti,
Şi, pînă să ştii exact ce se-ntîmplă, sînt de fapt opt ziarişti !

Opt ziarişti zeloşi continuă în felul lor:
Vor şi-o bucăţică mică din timpul meu din dormitor...
Femei frumoase şi dezbrăcate, prin pagini împrăştie şoapte,
Da-s aşa de prost tipărite că ziariştii rămîn doar şapte.

Şapte ziarişti glumesc, nici unul nu pune frînă,
Şi-o ţin tot într-o glumă şi-un rîs aproape-o săptămînă,
Pînă unul glumeşte despre fata cuiva care cumpără terenuri şi case...
Şapte ziarişti au fost, acum sînt şase.

Şase ziarişti încep să facă anchete
La alimentară, la punctul de vamă, la căminul de fete...
Descoperă unii că la primărie se dau casele tot la colonei...
Patru ziarişti spun "Noi n-am fost şase ?" Unde-or fi doi dintre ei ?

Patru ziarişti dau din coate, mă vor al lor neapărat;
Pe unul îl cheamă Petre şi-aproape m-a cîştigat,
Dar Petre îl cheamă şi pe primul-ministru, dacă se-ncurcă cumva între ei ?
Nu, nu, nu, cel mai sănătos lucru e să rămînă doar trei !

Trei ziarişti îşi zîmbesc, parcă-parcă-au mai scăpat din jug,
Concurenţa s-a mai înmuiat, hîrtie acum din belşug;
Uite însă că scapă un articol despre noi şi marile puteri:
Ziariştii, ca prin farmec, rămîn doar doi, fiindcă-n strofă apar mineri !

Doi ziarişti au ajuns la cuţite, se bat în cuvinte tăioase,
Îşi dau peste ochi, îşi dau peste gură, îşi dau reciproc la oase,
Se fac presiuni, se luptă la sînge, e permis orice fel de atac
Şi-aşa se face că un ziarist e chemat la domnul Chiţac.

Un ziarist e-n sfîrşit fericit, are zece ziare de făcut,
Ce dacă toate arată la fel ? Asta am mai avut !
Chiar ne place aşa, dacă vreţi să ştiţi, cînd oare o să ne-nvăţăm minte ?
Pe prima pagină, Preşedintelui ţării, Omagiu fierbinte !



Fără legătură cu recentul război Traian Băsescu - Presa :D

1 comments:

Anonim spunea...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Webcam, I hope you enjoy. The address is http://webcam-brasil.blogspot.com. A hug.