vineri, mai 02, 2008

Movie batch

În ultima săptămână, profitând de sărbători şi zile libere (btw, ieri munceam azi stau acasă :D) am băgat (şi) filme la greu.

Pe lângă Heroes (terminat seria 2) şi New Amsterdam (văzut ultimele 2 din prima serie cred, după cum s-a terminat) am văzut cred că vreo 10 filme, diferite genuri în funcţie de mood.

Încep cu recomandările negative (e corectă acestă exprimare?):
- The Secret - am auzit multe despre filmul ăsta inclusiv pe blogurile româneşti de la persoane despre care aveam o părere destul de bună şi care erau, în mare parte, fascinaţi şi transformaţi de/după acest film. mi-am făcut timp să-l văd tocmai în Sâmbăta Paştelui, cu gândul ca Învierea să mă găsească în cunoştinţă de cauză sau măcar puţin mai iluminat.
Acum, poate nici eu n-am avut starea, predispoziţia sau mintea destul de deschisă/clară/spălată ca să reuşesc să văd filmul până la capăt. Aşa că după vreo 3 zile (adică alaltăieri) am zis să mai fac o încercare. Şi tot n-am reuşit să-l termin! Acum, eu cred că important pentru mine este că am încercat, am aflat secretul şi am plecat mai departe la fel cum eram înainte. Cine este curios, poate să-l caute, să-l vadă şi daca după, nu simte nimic asta e, să dea un semn sâ mergem la o bere :) Şi cu asta gata, deja am scris mult prea mult despre acest film (de fapt, personal l-aş încadra maxim la documentar decât film în sensul clasic al acestui cuvânt).

- 2012 Doomsday - eu filmul ăsta l-aş categorisi nu Action/Adventure cum scrie pe IMDb ci kitch/parodie/jeg. O colecţie de clişee aruncate de-a valma într-un fel de poveste desfăşurată în viitorul apropiat, cu un cataclism, cu un nou Iisus, cu multă gargară şi până şi dialoguri incredibil de proaste (la un moment dat am oprit subtitrarea convins de faptul că traducătorul era prea beat când l-a tradus, dar vai, nu!). Nu mă întrebaţi cum am ajuns să-l văd, oricum mi-a luat vreo jumătate de oră să-l văd. So, please, don't!! Nota 2!

- Lost S04E09 - am fost fan declarat şi împătimit al serialului în primele 2 sezoane. În cel de-al treilea, deja, am început să le găsesc scuze. La cel de-al patrulea sezon, nu mă mai mira nimic. Asta până la episodul ăsta, când pur şi simplu m-au scos din sărite şi m-au convins că au dat-o-n bară rău de tot şi tot ce-a fost mai bun a dispărut (l-au împuşcat pe scenaristul de la început şi acum au adus altul care e tot timpul high, sau ce s-o mai întâmpla p-acolo?)
La revedere Lost, ce-a fost frumos s-a terminat, a rămas numai vaca de muls. Păcat!

Să mai zic şi recomandările pozitive?
Astea-s pe repede înainte pentru că filmele astea trebuie văzute nu povestite că-şi pierd din farmec.
Avem:

- Lost in translation - 2003, Bill Murray + Scarlett Johansson. Nota 9!
- The Bucket list - 2007, Jack Nicholson + Morgan Freeman. Nota 9!
- Alvin and the Chipmunks - 2007, jason Lee + 3 veveriţe vorbăreţe şi numai bune de băgat în belele! Nota 8!

Şi cam asta ar fi tot, restul de filme fiind nici suficient de proaste nici suficient de bune pentru a merita amintirea lor aici!