joi, ianuarie 15, 2009

Mircea Badea, Zoso si restul lumii

Citeam mai demult la INconstantIN despre cum să-ţi promovezi blogul. Cu emiţător şi receptor, cu idei bune, teorie multă aplicabilă oarecum (citiţi acolo şi vedeţi exact cum stă treaba). Ceea ce n-a spus acolo CC este calea cea mai simplă prin care-ţi poţi promova blogul. Prin conţinutul. Şi ai de ales să urmezi calea lui Dono cu 1-2 articole zilnice de o calitate cu mult peste medie, the hard way. Sau poţi să vinzi ceea ce vrea publicul să cumpere: sex şi scandal. Cu sexul oferta este mai mult decât aglomerată şi/sau diversificată aşa că pentru a pătrunde îţi trebuie cunoştinţe solide în domeniu. Cât despre scandal, nimic mai simplu vedem zilnic cum nişte neica nimeni intră pe piaţă aruncând cu noroi într-un cineva cu nume(şi cu asta am încheiat cu introducerea şi intru în cuprins :D).

 
Pe Mircea Badea îl ştiu de pe vremea matinalului de la A1. De mai bine de 10 ani.O cariera în TV cu care nu-s mulţi cei care se pot lăuda. Cu bune şi rele, suişuri şi coborâşuri normale, logice, fireşti. Şpagatând sau cântând manele a oferit publicului ceea ce a dorit, delimitând însă clar caterinca şi miştourile cu ajutorul ironiei fine sau a satirei. Clar regimentat in categoria divertisment cu toate plusurile sau minusurile care reies din practicarea show-ului la români MB şi-a asumat riscurile şi are un rating fidel şi constant interesat de ceea ce face şi cum o face. La un moment dat MB a dat de bloguri şi a sesizat o nişa pe care a exploatat-o în stilul propriu: la mişto! Şi pentru că nu-i chiar prost degeaba a atacat acolo unde pagubele puteau fi maxime. În A-bloggeri şi-n principal pe Zoso.
Pe Zoso îl ştiu de mai bine de 3 ani. În principal din cauza blogului. Este cel mai bun blogger român pentru că a muncit şi munceşte în fiecare zi pentru asta. Este un brand clădit în online datorită calităţilor incontestabile ale autorului, informaţiilor, stilului propriu, "bunului simţ, logicii şi [... ] forţei". Zoso este un nume cunoscut de către oricine are pretenţia că are vreun fel de legături cu internetul românesc chiar dacă nu de toţi recunosc sau  îl apreciază. Nu este uşă de biserică, are şi pr0n pe site, are probleme cu piscinele sau cu diverse personaje cu care intră în contact pe care nu se sfieşte să le f...ix în gură. Se foloseşte de notorietatea sa ca să-şi plătească poliţe personale sau defulări din vremea când dorea mai mult decât putea şi o face controlat şi perfect conştient de urmările pe care le-ar putea avea actele sale.  Şi l-a durut destul de tare când MB la luat în bâză. Dar asta i-a adus şi beneficii aşa că nu se sfieşte să menţină relaţia în tensiune constantă.

Ce înseamnă pentru bloguri/bloggeri această iubire nemărturisită? Simplu: TRAFIC! Orice alăturare a numelor celor doi într-un context oarecare este indexată şi ajunge material de citit pentru toată lumea excitată sau nu de toată povestea. Bloggeri au o vacă grasă de muls, partizanii fiecăruia dintre cele două părţi se simte dator să muşte unul din celălalt, statisticile urcă nesăbuit, lumea pleacă de la TV către PC şi dă un search cu "blog" şi uite aşa bulgărele de zăpadă se rostogoleşte, se rostogoleşte ...

MB şi Zoso(nume generic pentru orice blogger aflat în aceeaşi situaţie), aşa cum funcţionează lumea în care trăim, cu cât se înjură mai cu spor cu atât câştigă mai mult. Fiecare este mulţumit cu traficul/ratingul generat de această poveste şi nu m-ar mira ca vreodată un paparazzi (bine intenţionat, de altfel) să-i surprindă bând prieteneşte o bere, două, zece şi aprinzând joviali un alt foc de paie în blogosfera românească.